En merkedag. Først godtur med Ski MC. Så en liten avstikker for å kunne runde
OPPDATERING: Håpet var stort og skuffelsen desto større når realitetene åpenbarte seg. Meteret rundet aldri. Det ble stående på 99.000 km. For en nedtur.
Kontaktet Ducatiforhandler for å høre hvordan dette kunne løses. Hadde ikke lyst til å ha et instrument som ikke telte kilometer. Det var nytt for dem. Den ene forhandleren skulle sjekke opp og gi meg en tilbakemelding. Det var de jeg kjøpte sykkelen av i 2013. De har jeg fremdeles ikke hørt noe fra.
Løvaas Motor i Holmestrand fant derimot en løsning sånn etter hvert. Ducati Multistrada fra 2010 har et instrument som ikke kan justeres. De ordnet det i 2011. Men, ikke for min 2010-modell.
Lang historie kort; i løpet av vinterlagringen 2021/2022 så ble nytt instrument sendt fra Ducati i Italia og montert i Holmestrand. Instrumentet var kostnadsfritt, men jobben måtte jeg betale for. Litt underlig akkurat det, men sånn ble det. Så for 2022-sesongen startet speedometeret på min 12 år gamle Ducati Multistrada 1200S Touring på null kilometer på telleren. Ny opplevelse. Jeg har aldri hatt et kjøretøy som starter på null.
PS! For de som regner på sånt så fremstår det som om sykkelen har gått i snitt 8.333 km per år. Det stemmer ikke helt. Sykkelen fikk nytt instrument før jeg kjøpte den på 17.000. Når jeg kjøpte i 2013 så hadde den gått 34.000 km. Så totalt skal den nå ha gått ca. 122.000 km. Og er fremdeles en drømmemaskin har hatt minimalt med utfordringer. Kun slitedeler er byttet. Imponerende byggekvalitet.