Dette synes jeg er en interessant problemstilling. For ganske lenge siden valgte vi et utvalg med kanaler hos Alt-I-Box via Viken fiber. Dette var basert på et gitt antall poeng som kunne fordeles på enkeltkanaler eller kanalpakker.
Når jeg nå går inn for å gjøre en endring så har vi plutselig -8 poeng. Som vel da betyr at de i realiteten har hevet prisen for sine tjenester, men ikke med tilbakevirkende kraft. Gjør jeg en endring i dag blir det færre kanaler eller pakker å velge mellom. Så i dag får vi mindre igjen for de poengene vi har tilgjengelig. Som igjen betyr en prisøkning – relativt godt skjult sådan. Og dette kommer i tillegg til den prisøkningen vi må betale i kroner og ører.
Lurer på om dette fremkommer på prissammenligninger og når de analyserer prisstigning for ulike varer og tjenester. Men, det er sikkert innenfor de lover og regler som gjelder for denne type tjenester. De har sikkert informert oss i et eller annet 14-sider langt skriv med oppdatering av tjenester og betingelser.